regame - Hungary Public Server

MENÜ

E játék kivételt képez abban a szemszögből nézve, hogy a gyors mozgás, szaltózás, és csili-vili lézer fegyverekkel ellentétben nagyon a valóságot szimulálja. A játék körökre van osztva, és adott időn belül kell teljesíteni egy adott feladatot. A sérülések erősek, a futás is korlátozott attól függően, milyen fegyvert tartunk kezünkben, valamint mindezt csak a kezdő bázison tudjuk megvásárolni egy előre megadott pénzösszegből, és nem a pályán szétszórva szedjük fel őket. Jómagam sokáig ezért nem is kedveltem, a FPS-s játékaim között nem szerepelt a ranglista tetején, aztán valahogy csak megszerettem :-) . Alapvetően 2 csapat küzd meg egymás ellen. Az Anti Terroristák (Counter Terrorist, CT), és a Terroristák (Terrorist, T). Megkülönböztetni őket könnyű, mivel a CT-k szinte mind sötétkékben vannak, a T-k színe viszont nagyon változó, tarka. Mindkettő félnél 4-4 különböző modell található a világ legkülönbözőbb karaktereiből és öltözetéből összeválogatva. Mivel ez csapatjáték, így nem az egyénenként szerzett pontok számítanak, hanem a közös, valamint stratégia, együttműködés. És egy fontos tulajdonsága a játéknak, hogy a falon keresztül is lehet lőni.


Játékmódok

Assassination: az anti-terrorista csapatnak a VIP-t (ezt a feladatot szintén az egyik csapattag látja el) kell kimenekíteni a 2 megadott pont egyikére, míg a terrorista csapat feladata, hogy megölje a VIP-t.

Bomb/Defuse: a terrorista csapat kap egy bombát, amit a pálya két pontja közül az egyiken lerakhatnak, majd megadott idő (általában 35 másodperc) után a bomba felrobban. Az anti-terrorista csapat feladata, hogy megakadályozza a bomba élesítését, vagy ha ezt nem sikerül, akkor hatástalanítaniuk kell a bombát.

Hostage rescue: a terrorista csapat 4 tússzal rendelkezik, az ő feladatuk megvédeni a túszokat az anti-terroristáktól, akiknek egy megadott helyre kell eljuttatni őket. A túszokat csak az anti-terroristák mozgathatják.

Mindezek mellett a pályák objektívumaitől függetlenül, ha valamelyik csapat összes tagja meghal, elvesztette a kört.


Pályák

de_ pályák: A Terroristák feladata egy objektum (gyárépület, konténerek…) felrobbantása, úgy, hogy a bombát (amit egy hátizsák jelez az egyik játékos hátán) eljuttatják a célponthoz, amit általában, egy piros célkereszt jelöl a földön, ott lerakják, és őrzik, amíg fel nem robban. (A célpontból kettő van, egymáshoz nem nagy távolságban elhelyezkedve, ebből kell egyet kiválasztani.). A CT-k feladata, hogy megakadályozzák a bomba élesítését, vagy ha ez megtörtént, akkor egy úgy nevezett defuse kit-tel (bombahatástalanító szerkezet) hatástalanítsák a bombát a megadott időn belül.

cs_ pályák: A Terrorok általában egy épület belsejében kezdenek, a közelben néhány tússzal. Céljuk védelmezni őket, és megakadályozni, hogy a Counter-ek elvigyék őket a saját bázisukra. A CT-knek viszont pont ezt kell csinálniuk, megmenteni a túszok életét, vagyis egyenként megérinteni őket, és elkísérni a kiszabadítási pontra, ami legtöbbször a saját bázisukon van. Ezért általában magas pénzjutalom jár, függetlenül attól, hogy kik nyerték a kört. A túszok lelövéséért minden esetben (mindkét oldalon!) pénzbüntetés jár.

as_ pályák: A CT-k feladata védelmezni a kijutási pontra igyekező VIP-et. Ez általában egy helikopter, vagy dzsip. A VIP nagyon fél, az ő likvidálására felesküdött terroristáktól, az ő feladatuk ugyanis lelőni őt, bármilyen áron. A körnek vége van, ha a VIP meghalt, vagy kijutott egészségesen.

es_ pályák: Menekülés a börtönből. Legtöbbször a Terror csapat egy börtönben kezd, ahol rendelkezésükre áll egy limitált adag fegyver. Feladatuk, hogy eljussanak a kijutási pontra. A CT-knek egyszerűen, csak meg kell ölniük egy adott mennyiségű Terrort. A mód kiegyensúlyozatlansága miatt újabban nem sűrűn játszott mapok.


Fegyverek, segédeszközök

A játékban megtalálhatók a világ hadseregei által leginkább kedvelt fegyverek, mint az M4A1 illetve az AK47. Ezeken kívül még egy tucat fegyverrel harcolhatunk, köztük vannak shotgunok, pisztolyok és mesterlövész puskák. A játék készítői természetesen nem feledkeztek meg a felszerelésekről sem. Vihetünk magunkkal háromféle gránátot, éjjellátó készüléket vagy akár taktika pajzsot. Ezeken kívül persze még számos fegyver és felszerelés található a játékban.


Grafika

Alapértelmezetten 3 grafikus meghajtót kezel. Software, Direct3D, és OpenGL, az utóbbit érdemes használni, hisz teljesítményben ez a leggyorsabb, valamint minőségben is szép a maga korához képest. Felbontást választhatunk aszerint is, hogy 4:3 vagy pedig szélesvásznú (Wide Screen) típusú monitorunk van. A színek felbontása lehet 16 és 32, utóbbit érdemes használni a minitextúra (füstbomba köd) miatt. Maga a textúra minőségére nincs külön beállítási lehetőség. Fényerő és gamma érték módosítható. Összességében elfogadható, én elégedett vagyok vele.



Hangok, zenék

Külön állítható a hanghatás, és az mp3 hangereje egyaránt, valamint lehetőségünk van a hangminőség megválasztására (High és Low), de ezzel akkor érdemes foglalkozni, ha nagyon elavult a gépünk. Emellett lehetőségünk van még realisztikusabbá tenni a hangokat az EAX és A3D hardveres támogatás engedélyezésével.
Ami a hangokat illeti, a számomra legjobban kidolgozott rész a játékban. Lépéshangok attól függően, hogy milyen felületen lépkedünk, különbözik. Bizonyos helyiségekben visszhang effektus élvezhető. Víz alatt eltompul minden. Valamint a környező természetes, és mesterséges hanghatások egyaránt dominálnak a játék élmény érdekében. Pl. egy autó zúgása, szélfúvás, madárcsiripelés, kutyaugatás, farkas vonyítás, és még sorolhatnám. Mindenképpen érdemes fülessel játszani, ezáltal realisztikus módon beleélhetjük magunkat a játékba, nem kell ehhez Crysis grafika :) . Egyes pályákon a kör kezdetekor egy rövid kis zenét is hallhatunk, vagy pedig a pálya különböző pontjain (pl. rádió szerkezet, épület) folyamatosan szól a zene.

 

Asztali nézet